Det kan godt være, at en Tesla koster 150% mindre, end biler som den sammenlignes med, som eks. Jaguar, Mercedes, BMW, Maserati, Aston Martin og Porsche.

Men du skal regne med, at reservedele og reparationer af en Tesla eks. koster en ny forrude inkl. udskiftning til en Tesla, knap 7000kr.

Det er dyrere end priserne på eksempelvis BMW og Mercedes forruder.

Jaguar og Aston martin er så lidt dyrere, og derfor lægger Tesla sig mellem disse, trods indkøbsprisen er 150% lavere.

Tesla forruder er dyrest

Se priser på rudeskifte af en ny forrude, til en Tesla her: Ny Tesla forrude

Det er ikke en ukendt metode at sælge et produkt som kommer til at kræve vedligeholdelse og værkstedsbesøg.

Et lukket land

Tesla har været meget omhyggelige med at sikre sig at almene autoværksteder ikke tager del i reparation af Tesla biler.

Det vil de som andre virksomheder, have for sig selv. Mercedes tog eks. patent, på udvikling af bestemte typer af beslag, og forbød produktion af disse til eftermarkedet.

Mercedes fik på den måde sikret, en indtjening på reservedele solgt til “deres” kunder.

Det samme må siges, at kunne ses på Teslas tilstedeværelse, som mest af alt minder os om, den amerikanske forretning Apple, som satser på at universet skal rotere omkring Apple produkter.

Apple skal derfor ikke følge eller tage hensyn til kompatibiliteten, mellem deres produkter og andre produkter. eks fungerer et B&O anlæg ekstremt dårligt, med et Apple produkt osv.

Så husk at når du køber en Tesla, så køber du i vis grad også håndjern, til deres original produkter. Deres timepriser på værkstedet osv.

Der kommer nok til at gå lidt år før eftermarkedet kan levere bilruder og lave fejlsøgninger på Tesla biler.

Tesla forruder er dyrest af ovenstående grund og vil nok være det længe.